Sunan Kudus ing bebrayan misuwur minangka tokoh kang
nggadhahi kasekten linuwih katon kaya
cempaka sawakul. Sunan Kudus uga kalebu guru agama lan uga salah sijine
ulama ing tlatah Kudus. Panjenengane wasis ing babagan ilmu agama Islam,
mligine tauhid, khadist, tafsir, sastra, mantiq, mula sunan Kudus kagungan
peparab “Waliyul Ilmi.”
Ana ing sawijining dina, nailka sunan Kudus tindak
kaji lan mapan ing sawetara wektu ing tanah Arab. Ing kono sunan Kudus kenging
penyakit kudhis, saengga kathah kanca lan pawongan Arab sami ngina dhateng
sunan Kudus. Sawise iku, negara Arab dumadakan sumebar wabah penyakit,
sakabehing cara lan upaya wis kausahakake kanggo mbrastha penyakit mau nanging
ora bisa. Ing pungkasane amir negara Arab, nganakake sayembara sapa kang bisa
mbrastha wabah penyakit ing negara Arab bakal diaturi bebungah arupa dhuwit lan
mas-masan. Akeh wong kang padha nyoba, nanging ora ana kang bisa kasil. Ing
pungkasane sunan Kudus, kersa paring pitulungan badhr mbrastha wabah penyakit
mau. Nalika amir negara Arab takon mrang sunan Kudus “Karo apa anggonmu bakal
mbrastha penyakit kang wus sumebar ing kene?” sunan Kudus mangsuli “Kanthi
donga.” Amir Arab nggeguyu sajak nyepelekake kaya Beras wutah arang bali menyang takere, “Ing kene iki akeh wong kang
ahli donga lan ahli dzikir, nanging meksa ora bisa mbrastha penyakit mau, apa
kowe ya bisa?” sunan Kudus mangsuli, “Sakabehing wong kang ndonga mau ora
ikhlas amarga panjenengan maringi iming-iming bebungah kang awujud bandha donya
kang ndadekake donga mau ora bisa disembadani dening Gusti Allah.” Sawise
ngendikan mengkono, sunan Kudus banjur ndedonga kanthi ikhlas lan khusuk,
nyuwun supaya wabah penyakit bisa ilang ing bumi tanah Arab. Ing pungkasane
sakabehing kawula kang nandang wabah penyakit bisa waras lan wabah penyakit ing
negara Arab iku bisa ilang.
Amarga saka jasane sunan Kudus mau, amir saka negara
Arab paring bebungah utawa hadhiyah, nanging sunan Kudus ora kersa nampa
bebungah mau. Merga miturut
Sunan Kudus, Dudu sanak dudu kadang, yen
mati melu kelangan. Sunan Kudus namung nyuwun sela kanggo
kenang-kenangan kang bakal dienggo tetenger nalika ngedegake mesjid ing Kudus
tembene. Ing pungkasane sawise nampa watu iku, sunan Kudus banjur kondur
menyang kudus. Sadurunge sunan Kudus dadi pemimpin ing kudus, ana salah
sijining ulama kang misuwur yaiku Kyai Telingsing. Kyai Telingsing wis wiwit
sepuh yuswane mula banjur pengen golek ganti kanggo nyebarake agama Islam ing
Kudus. Sawijining dina, Kyai Telingsing jumeneng karo ingak-inguk kiwa lan
tengen, dumadakan sunan Kudus miyos papan kono sisih kiwa. Miturut Kyai
Telingsing, sunan Kudus iku trep kanggo ngganti panjenengane. Sunan Kudus
banjur dipasrahi kekuwasaan yasa mesjid. Mula pungkasane papan pepanggihane
Kyai Telingsing karo sunan Kudus mau banjur dijenengake desa “Nganguk.” Jeneng
iku dijupuk saka tembung “ingak-inguk” lan mesjid kang dibangun mau diarani
“Mesjid Nganguk Wali.”
Sumber: Ngudi Wasis Basa Jawi
Kelas VIII Semester I
Tidak ada komentar:
Posting Komentar